HAREKETLİLİK ÖNCESİ
İTÜ Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü - Uluslararası Değişim Programları Ofisi tarafından aday olan öğrencilerimizin nominasyon işlemleri ilk önce Güz Dönemi ve Güz-Bahar Dönemleri, ardından Bahar Dönemi olmak üzere sırasıyla yapılmaktadır.
Aday gösterilme (nominasyon) işlemlerinden sonra karşı kurum sizinle iletişime geçerek kesin kayıt için yapılması gerekenler hakkında bilgi verir. Öğrencinin asil aday statüsü kazanması için ise, Nominasyon işleminden sonra karşı kurum, yerleşen öğrencilerden belli bir tarih aralığına kadar belge ve bilgi talep etmektedir.
Başvuru Portalı'na Yüklenmesi Gerekli Belgeler:
Bilgi Paketi detaylı şekilde iş akışlarını inceleyerek sürecinize devam ediniz.
Aşağıdaki işlemlerin tamamı Hibeli/Hibesiz yerleşen tüm aday öğrencilerimiz için geçerlidir.
1. Kabul Mektubu : Kayıt işlemlerinin takibini yapmak öğrenci sorumluluğundadır. Öğrencinin kontenjanına yerleştirildiği kuruma başvurması, gerekli başvuru koşullarını yerine getirmesi ve bu sürecin sonunda karşı kurum tarafından “kabul belgesi” (normal posta veya e-posta yoluyla gelebilir) alması gerekir. Karşı kurumdan ret alınması halinde İTÜ Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü - Uluslararası Değişim Programları Ofisi sorumlu değildir. Kabul mektubu almayan öğrencilerimiz, iptal prosedürünü gerçekleştirmekle yükümlüdür.
2. Online Learning Agreement (OLA) : Hareketlilik boyunca alınan derslerin çevrimiçi hazırlandığı ve onaylandığı belgedir. İmzacılar, öğrenci, karşı kurum koordinatörü ve İTÜ Erasmus+ bölüm/program koordinatörüdür.
Bazı üniversiteler henüz Dashboard veya benzeri yazılımlara entegre olamadıkları için onların sistemine ilgili belgeler görünmeyecektir. Bu durumda yapılması gereken Erasmus Bölüm Koordinatörü imzasının alınmasına kadar devam edilerek, imza alındığında belgenin PDF alınıp karşı kuruma e-posta üzerinden iletilerek imzalar tamamlanmalıdır.
Kılavuz için tıklayınız.
Ders Seçim Öncesi Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
Erasmus "Ders Alan Kodu (Subject Area Codes)” için tıklayınız.
Kurumlara ait “Erasmus ID Code” için tıklayınız.
3. Recognition Sheet (RS) : Karşı kurumda alınan dersler ile İTÜ’de saydırılacak derslerin izlenebilirliğini gösteren belgedir. İmzacılar, öğrenci, İTÜ Erasmus+ bölüm/program koordinatörü, İTÜ Fakülte/Enstitü Komisyon Üyeleridir.
Karşı kurumda alacağınız dersler ile İTÜ’de saydıracağınız derslerin izlenebilirliğini gösteren belgedir. Bu belge hareketlilik sonrasında ders saydırma işlemleri için kullanılacağından, derslerin eksiksiz ve doğru bir şekilde eşlemesi yapılmalıdır.
Lisans RS Belgesi
Lisansüstü RS Belgesi
4. Sigorta
5. Online Language Support (OLS) Sonuç Belgesi
6. Euro Hesap Bilgisi
7. Hibe Sözleşmesi : Yukarıda belirtilen 6 maddedeki belgeler yüklendikten sonra, hareketliliğe gitmeden en az 1 hafta önce hibeli ve hibesiz tüm öğrencilerimizin sözleşme yapmak için randevu alarak ofisimize gelmesi gerekmektedir. Randevunuza, vizenizi almış ve pasaportunuz yanınızda olacak şekilde gelmeniz zorunludur.
ÖNEMLİ!
Vize Süreci: Öğrenci vize işlemlerini kendisi tamamlamakla yükümlüdür. Seyahat detayları (konaklama vb.), bilet işlemleri, vize için gerekli diğer evraklar öğrencinin kendi sorumluluğundadır. İTÜ tarafından Erasmus+ değişim programı kapsamında bir kontenjana yerleştirilmiş ve karşı kurum tarafından kabul mektubu alınmış olması, ilgili kurumun bulunduğu ülke için vize alınabileceğini garantilemez. Zamanında (hareketlilik öncesinde) vize alamayan öğrencilerimiz, iptal prosedürünü gerçekleştirmekle yükümlüdür.
Ek Belgeler:
Erasmus+ öğrenci öğrenim hareketliliği kapsamında tek dönem yerleşmiş öğrencilerin, aynı akademik yıl içerisinde, yerleştikleri dönemlerini değiştirmesi mümkündür. Aşağıda yer alan dilekçenin doldurularak, karşı kurumdan alınan onay e-postası çıktısı ile birlikte bağlı bulunan Dekanlığa/Enstitü‘ye teslim edilmesi gerekmektedir. Fakülte/Enstitü izninin takibi ve kontrolü öğrenci sorumluluğundadır.
Erasmus+ öğrenci öğrenim hareketliliği kapsamında yerleşmiş öğrencilerin, hareketliliklerini iptal
etmeleri için aşağıda yer alan dilekçe doldurularak, karşı kurumdan alınan onay e-postası çıktısı ile birlikte bağlı
bulunan Dekanlığa/Enstitü ‘ye teslim edilmesi gerekmektedir.
Fakülte/Enstitü izninin takibi ve kontrolü öğrenci sorumluluğundadır.
Feragat Talebini iletmeyen öğrencilerin, dönem ders seçim engeli olacaktır.
Not: 
işareti olan sekmelerde ilgili prosedürler veya bilgiler mevcuttur. Yanına
tıklayarak bilgileri veya prosedürleri görebilirsiniz.
bilgileri veya prosedürleri görebilirsiniz.