Başvuru TURNAPortal Linki: https://turnaportal.ua.gov.tr/giris
Başvuru Portalı'na Yüklenmesi Gerekli Belgeler:
1. Transkript (Güncel tarihli ve onaylı, yüklenmesi zorunlu belge)
Barkodlu transkripti e-devlet üzerinden alıp yükleyiniz.
Yüksek Lisans ve Doktora düzeyinde ilk dönem başvuran ve yükseköğretim kurumunda transkripti oluşmamış öğrenciler bir önceki yükseköğretim kademesinde alınan mezuniyet notlarını kullanılabilir. Barkodlu belgeyi e-devlet üzerinden alıp yükleyiniz.
2. Yabancı Dil Belgesi (Yüklenmesi Zorunlu Belge)
Yabancı dil belgesi ile ilgili detaylar Seçim Kriterleri kısmında belirtilmiştir.
Eğer varsa, 3., 4., 5. ve 6. maddelerde yer alan belgeleri e-devlet üzerinden barkodlu olarak alıp yükleyiniz.
3. Şehit/Gazi Ailesi kartı (varsa)
4. Engelli Sağlık Kurulu Raporu (varsa)
5. Koruma, bakım veya barınma kararı belgesi (varsa)
6. Kendileri veya 1. derece yakınları AFAD’dan afetzede yardımı alanlar (varsa)
Öncelikle İTÜ Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü Öğrenim ve Staj Hareketliliği Ofisi ICM tarafından aday olan öğrencilerimizin Bahar Dönemi nominasyon işlemleri gerçekleştirilecektir. Nominasyon işleminden sonra karşı kurum, yerleşen öğrencilerden belli bir tarih aralığına kadar belge ve bilgi talep etmektedir.
Başvuru Portalı'na Yüklenmesi Gerekli Belgeler:
1. Kabul Mektubu
2. Online Learning Agreement (OLA)
KA171 partner üniversiteleri henüz Dashboard veya benzeri yazılımlara entegre olamadıkları için onların sistemine ilgili belgeler görünmeyecektir. Bu durumda yapılması gereken Erasmus Bölüm Koordinatörü imzasının alınmasına kadar devam edilerek, imza alındığında belgenin PDF alınıp karşı kuruma e-posta üzerinden iletilerek imzalar tamamlanmalıdır.
Kılavuz için tıklayınız.
Ders Seçim Öncesi Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
Erasmus "Ders Alan Kodu (Subject Area Codes)” için tıklayınız.
Kurumlara ait “Erasmus ID Code” için tıklayınız.
3. Recognition Sheet (RS)
Karşı kurumda alacağınız dersler ile İTÜ’de saydıracağınız derslerin izlenebilirliğini gösteren belgedir. Bu belge hareketlilik sonrasında ders saydırma işlemleri için kullanılacağından, derslerin eksiksiz ve doğru bir şekilde eşlemesi yapılmalıdır.
Lisans RS Belgesi
Lisansüstü RS Belgesi
4. Sigorta
5. Online Language Support (OLS) Sonuç Belgesi
6. Euro Hesap Bilgisi
ÖNEMLİ: Bu işlemlerin tamamı Hibeli/Hibesiz yerleşen tüm aday öğrencilerimiz için geçerlidir.
Başvuru Portalı'na Yüklenmesi Gerekli Belgeler:
1. Confirmation of Stay (Varış)
Hibeli/Hibesiz öğrencilerimizin karşı kuruma vardıktan sonra 1 hafta içerisinde ilgili belgenin varış kısmını imzalatması gerekmektedir.
Bu belgenin dönüş kısmı hareketlilik sonrasında da imzalatılacağından, hareketlilik boyunca orijinal belgenizi saklayınız.
Yükleme işlemi ardından e-posta yoluyla bilgilendirme yapınız.
2. İmzalı OLA ve RS Change Belgesi (Varsa)
Eğer, karşı kuruma gitmeden evvel düzenlediğiniz OLA/RS belgenizdeki;
Ø Derslerden bırakmak istedikleriniz varsa,
Ø Derslere ek olarak yeni başka dersler almak istiyorsanız,
Ø Derslerin karşı kurumdaki isimleri değişmişse ve kurumdan alacağınız transkriptteki ders isimleri ile uyuşmayacaksa OLA/RS Change prosedürünü karşı kurumdaki ders başlangıç tarihinizden itibaren ilk 5 hafta içerisinde yapmalısınız.
Lisans RS Change Belgesi
Lisansüstü RS Change Belgesi
ÖNEMLİ:
OLA Change belgesinde yer alan ders isimleri, ders kodları, ders AKTS’leri RS Change belgesiyle uyumlu olmalıdır.
Aşağıda yer alan tüm belgelerin hareketlilik bitimini takiben 30 gün içinde yüklenmesi gerekmektedir.
Başvuru Portalı'na Yüklenmesi Gerekli Belgeler:
1. ve 2. maddelerde yer alan belgelerin karşı kurum tarafından direkt olarak erasmus_icm@itu.edu.tr e-posta adresine öğrenciyi de bilgi (cc) kısmına koyarak gönderilmesi gerekmektedir. Öğrencinin direkt olarak e-posta adresine gönderilen hiçbir belge kabul edilmemektedir.
1. Confirmation of Stay (Dönüş)
2. Transkript (Karşı kurumdan alınan)
Kalan hibenin yatırılması için öğrenci karşı kurumda alacağı derslerden,
Bir Dönem --> Minimum 21 AKTS
İki Dönem --> Minimum 42 AKTS başarmalıdır.
Ders Sayımı için Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
3. Online Language Support (OLS) Sonuç Belgesi
4. Pasaport giriş ve çıkış sayfası veya e-devletten ‘Yurda Giriş-Çıkış Belgesi’
5. AB Anketi
Yukarıda yer alan ilk dört belgeyi yükleyen öğrencilerimizin hareketlilikleri raporlanmaktadır. Akabinde, öğrencinin yapması gereken işlemler aşağıda sırasıyla belirtilmiştir:
1. “EU Survey” başlıklı e-posta İTÜ uzantılı e-posta adresinize gelecektir.
2. E-posta içerisinde yer alan link üzerinden AB Anketinin doldurulması gerekmektedir.
3. Doldurulan anketin PDF’inin Başvuru Portalı’na yüklenmesinin ardından e-posta yoluyla bilgilendirme yapınız.
ÖNEMLİ:
Hareketliliğini başarılı veya başarısız tamamlayan tüm öğrencilerimizin aşağıdaki işlemleri takip etmeleri zorunludur!
Hareketlilik süresince alınan derslerin transfer işleminin gerçekleştirilmesi için karşı kuruma ait transkript belgesi, 2 şekilde teslim/işleme alınmaktadır:
1. Orijinal ıslak imzalı belge teslimi
a) Uzman Randevusu
b) Kontrol süreci sonrası uzman tarafından Öğrenci İşleri’ne bilgilendirme
2. Karşı kurum tarafından ofis e-posta adresine gönderi sağlanması
a) Kontrol süreci sonrası uzman tarafından Öğrenci İşleri’ne bilgilendirme
Derslerinizin transfer işlemlerini Öğrenci Bilgi Sisteminizden kontrol edebilirsiniz.