KA171 Öğrenci Hareketliliği (Ortak Ülkeler)

Türkiye Ulusal Ajans Başvuru Portalı'na Yüklenmesi Gerekli Belgeler

Başvuru Portalı’na https://erasmusbasvuru.ua.gov.tr/ adresinden ulaşılabilmektedir. Başvuru yapmak için e-devlet girişi yapılmalıdır. Değerlendirme Ölçütlerine göre belge ibraz edecek öğrencilerin ilgili belgeleri portala yüklemesi gerekmektedir.

  1. Güncel Transkript

    Sistemden (http://www.sis.itu.edu.tr/) çıktı alınmış olan güncel transkriptinizi Başvuru Portalı’na (erasmusbasvuru.ua.gov.tr) yükleyiniz.

    Yüksek lisans ve doktora programına yeni kaydolmuş öğrenciler, 2022-2023 bahar yarıyılı kayıtlarını gösteren son transkript (not ortalaması içermiyor olsa dahi) ve en son mezun oldukları bölüm/programa ait transkriptlerini Başvuru Portalı’na yüklemek zorundadır.

  2. Yabancı Dil Belgesi
    Yabancı dil belgesi ile ilgili detaylar seçim kriterleri kısmında belirtilmiştir.
    Lütfen belgenizi Başvuru Portalı’na (erasmusbasvuru.ua.gov.tr) yükleyiniz.
  3. Şehit/Gazi Ailesi kartının fotokopisi (varsa)
  4. Engelli Sağlık Kurulu Raporu (varsa)
  5. Koruma, bakım veya barınma kararı belgesi (varsa)
  6. Depremden etkilenmiş öğrenciler (Bknz: Seçim Kriterleri) başvuru yaparken kanıtlayıcı belge olarak E-devletten alınmış aile belgesi (bu illerde ikamet edenlerle akrabalık bağını gösteren belge) ve ailesinin ikamet belgesini yüklemelidir.

KARŞI KURUMA VARDIKTAN SONRA YÜKLENMESİ GEREKEN BELGELER

CONFIRMATION OF STAY (Tıklayınız)
Bu belgenin üst kısmı karşı kurum irtibat kişisine vakit kaybetmeden imzalattırmalı ve UA Portal’a yüklenmelidir. Bu belgenin dönüş/departure kısmı da hareketlilik sonrasında karşı kurum tarafından imzalatılacağından, öğrenci hareketliliği boyunca orijinal belgeyi saklamalıdır.

LA ve RS CHANGE BELGELERİ
Eğer, karşı kuruma gitmeden evvel düzenlediğiniz LA belgenizdeki
→ derslerden bırakmak istedikleriniz varsa,
→ derslere ek olarak yeni başka dersler almak istiyorsanız,
→ derslerin karşı kurumdaki isimleri değişmişse ve kurumdan alacağınız transkriptteki ders isimleri ile uyuşmayacaksa LA Change prosedürünü karşı kurumdaki ders başlangıç tarihinizden itibaren ilk 7 hafta içerisinde yapmalı ve UA Portal’a yüklemelisiniz.

 ***2 dönem boyunca yurtdışında değişim yapacak öğrenciler, bahar dönemi LA Change belgelerini karşı kurumdaki bahar dönemi ders başlangıç tarihinden itibaren ilk 7 hafta içerisinde yapmalıdırlar.

HAREKETLİLİK SONRASI YÜKLENMESİ GEREKEN BELGELER VE DÖNÜŞ İŞLEMLERİ

           BELGELERİN TESLİMİ

           1. Confirmation of Stay
           2. Transkript

ÖNEMLİ:
Karşı kurumun belgeleri erasmus_icm@itu.edu.tr mail adresine takibini yapabilmesi için öğrenciyi de ekleyerek göndermesi gerekmektedir.

Karşı kurum tarafından, yalnızca öğrencinin mail adresine gönderilen belgeler işleme alınmamaktadır.

            DERSLERİN İŞLENMESİ
            Transkript belgeleri iki şekilde teslim alınır:

            1. Orijinal ıslak imzalı belge teslimi
                  a) Uzman Randevusu
                  b) Kontrol süreci sonrası uzman tarafından Öğrenci İşleri’ne bilgilendirme

            2. Karşı kurum tarafından ofis e-mail adresine gönderi sağlanması
                  a) Kontrol süreci sonrası uzman tarafından Öğrenci İşleri’ne bilgilendirme

ÖNEMLİ:
İmzalı LA ve RS Belgesi
İmzalı LA ve RS Change Belgesi (Varsa)

            HAREKETLİLİK SONRASI UA PORTAL’A YÜKLENECEK EVRAKLAR

           ✓ Confirmation of Stay
           ✓ Pasaport fotokopisi ya da e-devletten ‘Yurda Giriş-Çıkış Belgesi’
           ✓ Transkript
           ✓ LA ve RS Belgesi
           ✓ LA ve RS Change Belgesi (Varsa)
           ✓ OLS Sonuç Belgesi

ÖNEMLİ:
Dönüş belgeleri, faaliyet bitimini takiben 30 gün içinde sisteme yüklenmelidir.

            RAPORLAMA
            Dönüş belgelerini teslim eden tüm öğrencilerimizin bilgileri AB Komisyonuna ve Ulusal Ajans’a raporlanmaktadır.

 1. «EU Survey» başlıklı e-mail
 2. Link üzerinden AB Anketinin doldurulması
 3. Anket PDF’inin UA Portal’a yüklenmesi ve ilgili uzmana mail yoluyla bilgilendirme yapılması

ÖNEMLİ:
Kalan hibenin yatırılması için öğrenci karşı kurumda alacağı derslerden,
Bir Dönem  --> Minimum 21 AKTS
İki Dönem   --> Minimum 42 AKTS kredi başarmalıdır.

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı İletişim:
Lisans öğrencileri için      --> Nilgün Babacan (babacan@itu.edu.tr)
Lisansüstü öğrenciler için  --> Canan Çalışkan (caliskanc1@itu.edu.tr)

***Öğrencilerin, direkt olarak Öğrenci İşlerine Transkript belgelerini iletmeleri durumunda belgeler işleme alınmamaktadır. 

***Başarısız olarak dönen öğrenciler de dönüş belge işlemleri ve sürecine dahil olup ders transfer işlemlerini yapmaları gerekmektedir.

***Öğrenci Bilgi Sisteminizden derslerinizin transfer işlemlerini kontrol edebilirsiniz.