Kargo Teslimatı Sırasında Müşterilerimizin Dikkat Etmesi Gereken
Ürünü kontrol etmeden, paketi teslim aldığınıza dair imza atmayın Kargo geldiğinde kargoyu açıp denetim etmeden, direk kargo görevlisinin uzattığı, teslim aldığınızı gösteren kağıdı imzalamak yapılan en büyük yanlışlardan bir tanesi. Bu belgeyi imzalamadan öncelikle dikkat etmeniz gereken birkaç ciddi nokta var.
Bu kağıdı imzaladıktan sonra ürünü resmi şekilde teslim almış oluyorsunuz ve kargo şirketinin rolü bu noktada bitiyor. Bu sebeple imza atmadan öncelikle ürününüzün paketini açarak, herhangi bir hasar olup olmadığına, ürünün eksiksiz bir biçimde teslim edildiğinden emin olun. şayet ürün eksiksiz ve hasarsız bir şekildeyse o zaman kargo görevlisinin uzattığı belgeyi imzalayabilirsiniz. Kargo görevlisi acelesi olduğunu söyleyebilir ve hemen gitmesi gerektiğini de söyleyebilir bunun sizin yasal hakkınız olduğunu unutmayın.
Ürünü kargo görevlisinin yanında kontrol edin Satın aldığınız ürünün paketini kargo görevlisinin önünde açın. eğer kargo görevlisinin önünde açmazsanız, herhangi bir eksik olması halinde bunu ispat edemezsiniz. Bu sebeple ürününüzü kargo görevlisinin beraberinde denetim etmeniz gerektiğini unutmayın.
Ürün hasarlıysa ve ya eksikse “Hasar Tespit Tutanağı” isteyin Eğer üründe bir hasar ve eksiklik varsa, kargo görevlisinden “Hasar Tespit Tutanağı” düzenletin ve ürünü kargo görevlisine geri verin. Kargo şirketi de bu tutanakla beraber gönderici firmaya kargoyu teslim etsin. Yalnız gene burada dikkat edilmesi gereken bir nokta bulunuyor: Hasar Tespit Tutanağı’nı hazırlamadan öncelikle ürünü teslim aldığınıza dair bir imza atmamış olmanız gerekmekte.
Teslimat esnasında adreste yoksanız kargonuz en yakın şubeye bırakılır Ürün teslimatı sırasında alıcı kişi teslimat adresinde yoksa kargo firmasının görevlileri bu paketi en yakındaki kargo şubesine bırakırlar. Buradaki sıkıntı ise bazen kargo görevlileri, alıcıyı adreste bulamadıklarında, bırakmaları gereken notu bırakmadan adresinizden ayrılıyorlar. Aceleyle adresten ayrılan görevli, şahıs adreste yoktu diyor; ancak kullanıcıyı bilgilendirmesi gereken not bırakması gerekiyor. Bu notu bırakmıyor. Kendisine not bırakılan müşteri ise bu halde kargo şirketi yerine ürünü aldığı şirketle irtibata geçiyor. Gönderimi yapan firma, tek tek bütün kargoları takip etmediği için de onlar da kargo şirketiyle temasa geçmeye çalışıyorlar ve sonrasında hikaye yine “biz alıcıyı evde bulamadık” cümlesine dönüyor.
Peki bu durumu önlemek için ne yapmak gerekiyor? Dikkat edilmesi noktalardan ilki gönderici firmanın, ürün takibi bilgileri sırasında, paketin ortalama şekilde kaç gün arasında alıcıya ulaşacağını bildirmesinin gerekliliği. müşteri de ortalama süreyi takiben, eğer hala kargo eline ulaşmadıysa, kargo şirketiyle irtibata geçerek bilgi almalı. Doğal olarak burada en büyük görev yine kargo şirketlerine düşüyor.
Hacmi büyük ağır eşyaları kargo görevlileri daireye teslim etmeyebilirler Beyaz eşya, mobilya ve benzeri ürünler, ağır ve büyük oldukları için kargo görevlilerince üst katlardaki evlere taşınmayabilir. Bu tip eşyaların teslimatı esnasında kargo firmaları, sırf apartmanın kapısına kadar teslimat yaptıklarını belirtiyorlar. hukuki olarak tam bir netliğe kavuşmamış bir konu bulunduğu için satın alanların internetten bu tip büyük ve ağır ürünleri satın almadan evvela, satıcı firmadan bu konu ile ilgili detaylı bilgi almaları, 3 taraf içinde yaşanabilecek hastalıkların azalmasında yararlı olabilmekte. nebati ki bu tip büyük ve ağır ürünlerin satışını yapan şirketlerin, kargo teslimatı sırasında kullanıcının kapısına kadar bu eşyaların taşınmasını sağlayabiliyor olması da tüketiciye bir itimat verecektir.
Aldığınız ürünün faturasını inceleyin Online siparişlerde ürünün faturasını şayet teslimat adresine istediyseniz, her zaman kargo geldiğinde ürünün faturasını kontrol edin. eğer ürünün faturası yok ise bunu gönderici firmaya ve kargo görevlisine bildirin, gerektiği takdirde ürünü teslim almayın. Faturasız bir ürünü aldığınızda, ürünle ilgili bir problem yaşadığınızda ürünü satın aldığınız firmaya ürünü ondan aldığınızı kanıtlayamazsınız. Dolayısıyla da destek alamazsınız.
Kargo şirketi telefonla bildirim yapmak zorunda değil Bazı müşteriler ürün teslimatı esnasında kargo şirketlerinin kendilerini arayacağı yanlışına düşerler. Kargo şirketlerinin ürün teslimi için telefonla arama zorunluluğu yoktur. Bu tip durumlarda eğer kargo şirketi size telefonla bildirim yapacaklarını belirtmişse, ancak bu durumlarda teslimattan önce sizi arayarak haber verirler. Normal şartlarda kargo şirketi direk verdiğiniz adrese gelip ve teslimatı yapar.
Kargonuzun takibini yapmayı ihmal etmeyin Online alışverişin kullanıcıya kolay bir biçimde alışveriş imkanı sunuyor olması, tüketicinin üzerinden sorumlulukları kaldırmıyor. Tüketici sipariş verdikten sonra iş ondan sonra başlıyor. E-ticaret şirketlerinin büyük bir kısmı kargo takibi bölümüne sahip ve kullanıcılar, sitelerdeki bu bölümden kargolarını takip edebiliyorlar. Şayet zamanında ulaşmayan ve geciken kargolar gözünüzü korkutuyorsa, siparişi verdikten sonra bu bölümlerden kargonuzu her zaman takip edin.
Türkçe dilde içerik sağlayan ve "5846" sayılı kanuna göre hareket eden bir sitedir. Türkçe içerik ile güncelliğini koruyan firma, satılan tüm ürünleri fabrikasyon ortamlardan tedarik etmektedir. Bu sayede ürünlerimizi satın aldığınız sağlayıcı platformumuzda, telif sahipleri gerekli belgeler ile mail adresimizden bizlere ulaştıklarında, gerekli düzenlemeler en kısa süre içerisinde gerçekleştirilecektir. Gerek iletişim gerek güncellik olarak kaliteden ödün vermeden uğraş vermeye çalıştığımız platformda keyifli alışverişler dileriz.
Bizimle en aşağıdaki iletişim formundan da iletişime geçebilirsiniz. Yada https://www.albertosego.com/Iletisim
Alberto Sego açık Parfüm
Thank you for the comment! Your comment must be approved first
You've already submitted a review for this item
Thank you! Your review has been submitted successfully
Login to be able to comment
Comment cannot be empty
Rating is required
You typed the code incorrectly. Please try again